Man får byta däck- och fälgdimension om hjulet inte sticker utanför den ursprungliga stänkskärmen efter bytet och inte heller
tar i någon chassidel vid full fjädring eller fullt rattutslag.
Maximal tillåten ändring av däckets rullningsomkrets är dock + - 5%
Man får inte heller göra sådana förändringar att bilens köregenskaper väsentligt försämras för då är bytet olagligt.
Vid byte av däckdimension måste de nya däcken klara bilens maximalt tillåtna axelbelastning samt bilens konstruktiva maxhastighet.
Håller man sig till däck- och fälgdimensioner som är originalmonterade på fordonet eller som ligger mycket nära dessa så innebär bytet i regel inte några problem.
Strax utanför Landskrona har vi en däckverkstad och lager på ca 2000m2. Det är här vi monterar och paketerar de hjul, fälgar och däck som vi sedan skickar till våra kunder runt om i Sverige. Här finns också vår fälgutställning där alltid ca 100-150 olika fälgmodeller finns att se i verkligheten.