ALLTID FRI FRAKT

DÄCK+FÄLG=FRI MONTERING

30 DAGAR ÖPPET KÖP

Köpvillkor

 





Betalningsalternativ

  • Faktura i samarbete med Avarda - minst 21 dagars betalningstid, fakturaavg. 49 kr
  • Delbetalning 4-månader räntefritt - aviavgift 49 kr
  • Däckvaruhuset Avarda konto - upp till 36 månader delbetalning fn. 19,90% ränta
  • Kortbetalning i samarbete med Avarda & Nets


Köpvillkor Faktura 
(Endast privatpersoner & enskild firma)
Betalning via faktura tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Fakturan skickas per e-post den 7e varje månad
  • Betalningstid - alltid minst 21 dagar
  • Möjlighet till delbetalning
  • Alltid 30 dagars ångerrätt

Fakturaavgift 49 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.


Köpvillkor Delbetalning

  • Delbetalning 4 månader räntefritt - Aviavgift 49 kr
  • Konto - Upp till 36 månader. 19,90% ränta, aviavgift 49 kr

 

Kortbetalning
Hos oss betalar du enkelt och säkert med ditt kort.
För att säkerställa en snabb och säker transaktion sker kortbetalningar i samarbete med Avarda och Nets som är en av de ledande på marknaden när det gäller kortbetalningar på internet.


Vilka ligger bakom?

Dina betalningar hanteras i samarbete med Avarda AB, Org.nr: 556986-5560
Frågor avseende dina fakturor besvaras av Avarda AB. Tel: 010-1613351, e-post: kundservice@avarda.se

 

↑ Till toppen

Fraktkostnader

Inga fraktkostnader tillkommer, vi bjuder alltid på frakten

Köper du både däck & fälgar vid samma tillfälle så levereras hjulen alltid monterade, balanserade och klara att skruvas på bilen utan extra kostnad.
Monteringskit för fälgar & miljöavgifter för däcken ingår i alla våra priser.

 

↑ Till toppen

Öppet köp & ångerrätt

Enligt konsumentköplagen så har du rätt till öppet köp i 14 dagar.
För din trygghet lämnar vi förlängt öppet köp till 30 dagar.

Förutsättningen för full återbetalning vid öppet köp är bl. a att varorna är oanvända, oskadade & returneras i sin originalförpackning. Du får gärna berätta för oss varför du ångrat dig, det är dock inget krav.
Återbetalning av varuvärdet, med avdrag för eventuell värdeminskning & slitage, sker inom 10 dagar från det att vi mottagit returen.
Om du vill så hjälper vi dig gärna med returen, kostnaden för returfrakten är då 675 kr per 4 kolli.
Gäller returen kompletta hjul tillkommer alltid en kostnad på 200 kr/hjul för montering & balansering.
Gäller returen beställningsvaror tillkommer 100 kr/vara för att täcka våra fraktkostnader

↑ Till toppen

Garantier

Vi lämnar ett års garanti mot fabrikationsfel på alla våra varor.

Garantin gäller från leveransdatum och endast mot den ursprungliga köparen.

Ingen garanti gäller mot skador orsakade av stenskott eller felaktigt handhavande i övrigt, såsom t.ex monteringsskador eller skador orsakade av felaktigt lufttryck.

Beställer du fälgar eller kompletta hjul lämnar vi dessutom en passningsgaranti för att du som kund ska känna dig trygg med att dessa verkligen passar din bil.

↑ Till toppen

Leveranser

Leveransadress
Alla våra leveranser skickas till den adress du angivit i din beställning.
Har du valt att betala mot faktura eller via delbetalning så kan vi dock endast leverera till
den adress du är folkbokförd på.

Leveranser sker med Posten eller DHL beroende på från vilket lager varorna skickats.
Leveranser kan endast ske dagtid, avisering sker dagen innan.

DHL aviserar till det telefonnummer du angett i din beställning för att avtala tid för utkörning.
Posten gör en utkörning utan avisering. Är ingen på plats så lämnas en avi och ny utkörning kan bokas utan extra kostnad på 020-23 22 21. Ange att det gäller däck



Leveranstider
Angivna leveranstider är cirkatider och avser arbetsdagar.
Vi gör givetvis allt för att de skall hållas så korta som möjligt.
Vissa orter har inte utkörning varje dag vilket gör att leveranstiden kan öka något.
Observera även att leveranstiderna under högsäsong kan bli något längre.


Godssökning

När frakthandlingarna skrivs ut så får du ett e-mail som innehåller varornas sändningsnummer.

Du kan med hjälp av sändningsnumret söka godset hos respektive transportör för att få närmare information om var dina varor befinner sig.

Transportskador

Det är viktigt att du alltid kontrollerar varorna vid leverans.

Ser du att emballaget eller varorna är skadade skall detta anmälas direkt till respektive transportör. Om du upptäcker en skada när du packar upp varorna skall detta anmälas direkt till vår kundtjänst senast 3 dagar från mottagandet av varorna. Observera att skador på fälgar måste anmälas innan däck monteras.

Försvunnet/ borttappat gods

Detta behöver du som kund inte oroa dig för.

Vi tar fullt ekonomiskt ansvar för varorna fram till dess att de levererats.

↑ Till toppen

Ändring & avbeställning

Vill du ändra eller avbeställa din order? Ring oss så fort som möjligt.

Du kan kostnadsfritt ändra eller avbeställa en order som avser däck eller fälgar så länge din order ej har expedierats.  Observera att vissa ordrar expedieras per automatik i beställningsögonblicket.

Vid ändring av order som redan expedierats debiteras du de fraktkostnader som uppstår, dvs frakt från grossist till oss och eller frakt från oss till dig tur & retur.
Avbeställning eller ändring av kompletta hjul efter att de monterats debiteras också med 200 kr/hjul för att täcka monteringstnaderna.

Ändring av leveransadress, i de fall det är möjligt, kostnad från 225 kr/ sändning
Ändring av leveransadress är ej möjligt om du valt att betala via faktura eller delbetalning.
Övriga ändringar som utförs av transportbolagen debiteras enligt fraktbolagets prislista med ett grundpris på 225 kr per ändring.

↑ Till toppen

Retur och reklamationer

Vid en förmodad reklamation skall alltid vår kundtjänst kontaktas.
Vi skickar därefter returfraktsedlar & en returinstruktion.
Innan en ersättningsvara kan skickas måste vi ges möjlighet att konstatera tillverknings eller materialfel.
Vi ersätter ej för kringkostnader så som hyrbil, inkomstbortfall eller liknande.
Monteringskostnader kan i vissa fall ersättas mot uppvisande av kvitto men måste alltid godkännas av oss i förväg.
I de fall reklamationen inte godkänns debiteras du som kund samtliga fraktkostnader.

Obalans & vibrationer

Obalans och vibrationer kan bero på många olika saker och godkänns normalt sett inte som reklamation. Vid problem med obalans & vibrationer skall alltid vår kundtjänst kontaktas.

En eventuell ombalansering måste alltid godkännas av oss i förväg.

Ersättning utgår med högst 125 kr/hjul och endast mot uppvisande av kvitto innehållande datum & bilens registreringsnummer.

Outlöst gods

Kunden debiteras i detta fall med den verkliga fraktkostnader tur & retur samt eventuella kreditkostnader.

Gäller det kompletta hjul debiteras även 200 kr/hjul för montering & balansering.

↑ Till toppen

Integritetspolicy

Personuppgifter som kommer oss tillhanda i samband med ditt besök på vår webbplats eller köp i webshoppen används för att leverera de varor du beställt, göra kreditupplysning i de fall du handlar på kredit, skicka fakturor eller kvitton, skicka nyhetsbrev med tips och erbjudanden från vårt eget sortiment via e-post (du kan närsomhelst avanmäla dig från nyhetsbrevet), samt även för att administrera och förbättra webbplatsen och hantera förfrågningar från dig gällande dina beställningar och eventuella returer och garantifrågor. Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till någon annan vars syfte är att använda dem i marknadsföring. Dina personuppgifter sparas inte längre än vad som är nödvändigt och du kan närsomhelst kontakta oss för att få dina uppgifter raderade. Vi sparar och behandlar information om din dator, såsom typ av webbläsare, operativsystem & IP adress samt information om navigeringen på webbplatsen, besökets längd & information kring de transaktioner som genomförs. Vi använder olika typer av cookies på webplatsen, en cookie är en fil som lagras på din dator och används för att flera olika funktioner i webshoppen ska fungera korrekt. Cookies används även i marknadsföringssyfte och för att kunna mäta trafiken på vår hemsida. I de flesta webbläsare kan du blockera cookies vilket dock kommer innebära problem när du besöker vår webbshop. Anställda med kundkontakt har tillgång till dina personuppgifter, likaså har våra leverantörer & underleverantörer, även i andra EU länder, tillgång till de personuppgifter som krävs för vårt samarbete med dem. T.ex  har transportbolagen tillgång till dina kontaktuppgifter för att kunna leverera beställda varor. För att skydda dina personuppgifter lagras dessa på servrar som är skyddade med brandväggar och kräver inloggning med lösenord. Du kan närsomhelst begära att vi förser dig med alla de personuppgifter vi har kring dig samt även begära att vi tar bort dina personuppgifter från våra system.
Välkommen att kontakta oss om du har några frågor kring vår integritetspolicy.

↑ Till toppen

Våra priser / Vad ingår

Priserna i vår webshop uppdateras flera gånger om dagen.
Priset du ser gäller just nu och kan komma att ändras, uppåt eller nedåt, när som helst.
Priset du betalar är det pris du ser när du beställer.
Vi reserverar oss dock för slutförsäljning och felaktigt angivna priser

Vad ingår?

  • Miljöavgift för däcken ingår i priset. 
  • Moms ingår i priset. 
  • Monteringskit innehållande bult/mutter & navringar ingår vid köp av fälgar.
  • Vid köp av kompletta hjul ingår montering & balansering i priset. 

  •  
    Extra tillbehör

    Tillbehör som t.ex chromeventiler för att det ska se extra snyggt ut, eller låsmuttrar för att försvåra för tjuven kan köpas till i kassan.
    Dessa tillbehör är inget som behövs för att kunna använda hjulen.
    ↑ Till toppen